Skip to main content

“Nakon izbora ići ćemo u izradu novog generalnog urbanističkog plana za Sesvete, temeljenog na novim, a ne gotovo 40 godina starim podlogama, koji će uvažavati sve prometne, okolišne urbanističke i ekonomske potrebe ove naše površinom najveće i najmnogoljudnije zagrebačke četvrti”, najavio je gradonačelnički kandidat koalicije Možemo!, Zagreb je NAŠ! i partnera Tomislav Tomašević na konferenciji za medije održanoj 8. svibnja u Sesvetama.

Podsjetio je kako je GUP Sesveta odvojen od GUP-a Zagreba, iako su Sesvete i po broju stanovnika i po veličini najveća zagrebačka četvrt. 

“Trenutni GUP sadrži industrijsku zonu na mjestu propale mesne industrije Sljeme, koja danas faktički razdvaja golemo naselje Novi Jelkovec od starih Sesveta i između tih naselja jako je otežana prometna i svaka druga urbana komunikacija”, pojasnio je Tomašević.

Područje bivše mesne industrije Sljeme trebalo bi postati zonom mješovite namjene, stambene i gospodarske namjene, ali jednako važno, trebala bi postati i zeleni koridor, koji spaja sesvetsku dolinu od potoka Vuger sve do Novog Jelkovca, dalje prema Resniku i da se zatim spoji sa Savom. To je ideja plavo-zelenih Sesveta, poveznica skroz od zelene Medvednice do plave Save. To je i jedan od najvažnijih projekata za Sesvete. 

Ocijenio je kako su i GUP Zagreba i GUP Sesveta zbog mnogobrojnih izmjena i točkastog planiranja izgubili strateški značaj za razvoj grada. Izmjene Zakona o prostornom planiranju, koje su na čekanju, najavio je, trebale bi nam konačno omogućiti da do kraja ove godine počnemo raditi “prostorne planove nove generacije” koji će adekvatno moći odgovoriti izazovima urbanog razvoja 21. stoljeća. 

Broj stanovnika Novog Jelkovca se od nastanka naselja prije 12 godina gotovo udvostručio, ali to nije popraćeno razvojem dodatne infrastrukture, upozorila je Monika Gregurić, nositeljica liste za MO Novi Jelkovec. 

“Danas smo biciklima i došli od N. Jelkovca do Sesveta kako bismo ukazali na činjenicu da ne postoji pješačka ni biciklistička infrastruktura koja bi ta naselja povezala. No, to je tek simptom činjenice da je prometna infrastruktura potpuno neadekvatna. Iako od Sesveta do N. Jelkovca ima samo kilometar i pol zračne linije, za vrijeme gužvi putuje se neizdrživo dugo”, istaknula je.

Podsjetila je kako grad u tzv. A bloku od 2009. godine u vlasništvu ima neiznajmljene poslovne prostore i tristotinjak garaža koje se ne održavaju, nego propadaju. 

Gregurić je istaknula i nevjerojatan primjer da grad Zagreb za stanove koje iznajmljuje u naselju N. Jelkovec ne plaća pričuvu, što pokazuje da iznimno loše raspolaže svojom imovinom. Podsjetila je i na činjenicu da u N. Jelkovcu postoji i kulturni centar koji nikada nije zaživio, a pedijatrijska ambulanta radi u samo jednoj smjeni, što nije dovoljno s obzirom na broj djece u naselju. Zaključila je i da u Novom Jelkovcu nedostaje tržnica koja je predviđena prostornim planovima.