Skip to main content


„Integracija željezničkog prometa u zagrebački javni gradski prijevoz i financiranje tog projekta iz fondova EU jedan je od prioriteta Možemo! nakon izbora“, istaknuo je Tomislav Tomašević prilikom današnjeg obilaska gradske četvrti Novi Zagreb – zapad s članicama i članovima Možemo! Zagreb je naš!.

Kako bi upozorili na lošu prometnu povezanost, konferenciju su održali na autobusnoj stanici u Sv. Klari, gdje je Tomašević uz kolegu Tomislava Vukoju, vijećnika u mjesnom odboru Siget, govorio o rješenjima za niz infrastrukturnih problema naselja, koji su odraz daleko šireg problema nereda u urbanističkom planiranju.

Istaknuo je kako je izgradnja željezničke stanice u Sv. Klari, na sisačkom željezničkom koridoru, nužna kako bi građani iz ovog dijela Zagreba mogli željeznicom brže  doći do centra gradu, a da ljudi koji iz Siska dolaze raditi mogu sići u Novom Zagrebu.

„Nakon dugog vremena, konačno su nam za tu svrhu dostupna znatnija sredstva iz EU fondova i tu je potrebna suradnja s HŽ-om i državom. Izgradnja stanice u Klari i kod okretišta Savski most bit će ključne da bolje integriramo željeznicu u prometni sustav grada Zagreba“, rekao je i dodao kako su rasterećenje prometa kroz konačnu izgradnju Jarunskog mosta, protupotresno unaprijeđenje zagrebačkih mostova i izgradnja nove bolnice infrastrukturni prioriteti platforme Možemo! u zapadnom dijelu Novog Zagreba.  

Podsjetio je okupljene građanke i građane i novinare kako u Sv. Klari nema ni natkrivene autobusne stanice, za jedinu autobusnu liniju koja vodi do Savskog mosta, zato što je gradska vlast koalicije BM 365 i HDZ-a godinama preplaćivala izgradnju nadstrešnica i do 500 eura po kvadratnom metru, umjesto da se za taj novac izgradi više nadstrešnica na stanicama javnog prijevoza.

„Pitka voda koja dolazi iz naših vodocrpilišta, kojih je posebno puno u Novom Zagrebu – zapad, najveće je blago Zagreba, s kojim se ne mogu pohvaliti ni mnoge europske metropole, zbog čega ćemo hitno zaustaviti praksu ilegalnog šljunčarenja i odlaganja opasnog otpada uz Savu, posebice u Ježdovcu, kako bismo spriječili daljnje ugrožavanje sigurnosti vodonosnika i vodoopskrbe u Zagrebu“, rekao je Tomašević.

„Današnje stanje u Sv. Klari je urbanistički kolaps na rubu grada, a tako izgledaju i Trokut i Kajzerica. To je rezultat upravljanja gradom u proteklih 20 godina. Jedna jedina linija autobusa vodi iz Sv. Klare do okretišta Savski most i vi ste bez automobila osuđeni na jednu točku spajanja s gradom“, izjavio je vijećnik četvrti Siget Tomislav Vukoja. 

Sv. Klara zadnjih deset godina sve više pati od preizgrađenosti, gradi se bez plana i urbanih pravila, ceste su preuske, nema nogostupa ni biciklističkih staza, podsjetio je i dodao da kako nema prometne infrastrukture, nema ni obrazovne ni zdravstvene, pa tako dječji vrtić ni škola ne zadovoljava potrebe djece, nema ni doma zdravlja.

„Roditelji iz Sv. Klare zato svoju djecu šalju u vrtić i školu u Siget, koji je onda isto tako pod pritiskom. Potencijalno rješenje problema prenapučenosti je nastavak izgradnje POS-ovog naselja Podbrežje, gdje su napravljeni samo stanovi i tek jedan od dvanaest planiranih parkova, a nema ni najavljene škole i vrtića, sportskih objekata ni kulturnog centra“, zaključio je Vukoja.